"Podvodníci napríklad využívajú logo FS, pričom predmet e-mailu má
evokovať dojem, že klient môže očakávať vrátenie časti dane. Tým,
samozrejme, zvyšujú záujem ľudí na e-mail kliknúť a otvoriť ho. E-mail
obsahuje priamo link, po kliknutí na ktorý podvodníci požadujú vyplnenie
platobných údajov vrátane celého čísla platobnej karty, platnosť a
podobne. Alebo vystupujú v mene potravinového reťazca a informujú o
možnosti finančnej výhry," uviedla Jamborová.
Okrem toho, že ide o úplne neštandardný spôsob komunikácie, treba si
podľa Jamborovej uvedomiť, že ak niekto má poslať finančné prostriedky,
potrebuje na to číslo účtu príjemcu, nie údaje o platobnej karte.
Tak, ako v prípade drvivej väčšiny phishingových podvodov, aj v
spomínanom prípade komunikácie, keď sa podvodník vydáva za FS, už
neštandardná e-mailová adresa odosielateľa prezrádza, že ide o podvod.
Tiež samotný link na formulár je na prvý pohľad nedôveryhodný.
Podľa Jamborovej pri týchto prípadoch platí zásada, že na podobné správy
netreba odpovedať a okamžite ich zmazať, respektíve presunúť do spamu. V
ideálnom prípade na ne upozorniť inštitúciu alebo firmu, ktorej meno
podvodníci zneužívajú a tiež svoju banku.
FS vyzývala pred pár týždňami verejnosť, aby na takéto e-maily
nereagovala, neklikala na priložené linky a nevypĺňala žiadny 'formulár
žiadosti' a obrátila sa na políciu. Žiadne takéto e-maily finančná
správa totiž nerozposiela.